Jag fick min Rabbit r1 hÀromdagen och hoppas pÄ sikt att den ska fÄ mig att anvÀnda mobilen mindre.
Nyfiken pÄ hur ni andra anvÀnder den och jag hoppas att den kommer stödja svenska framöver.
Hej! Jag fick min Rabbit r1 idag! Hittills Àr jag ganska imponerad, men mina förvÀntningar har ocksÄ varit ganska lÄga. Jag tycker att den Àr mycket snabbare och rappare Àn vad mÄnga recensioner har antytt. Magic Camera har varit ganska kul. Jag och min 11 Äring har testat en massa saker nu pÄ förmiddagen, som att lösa enklare matteuppgifter, frÄga om rÄd och tips i olika dataspel osv. Det var ocksÄ imponerande att translator mode fungerar ganska bra med svenska, dvs man kan sÀga nÄgot pÄ svenska och fÄ det översatt och upplÀst pÄ t.ex. spanska. Det Àr lite frustrerande att den inte kan anvÀnda europeisk formatering, som celsius istÀllet för farenheit, utan att man explicit frÄgar efter det varje gÄng. Man borde kunna göra regioninstÀllningar i Settings.
Vad anvÀnder du din r1 till @Misael ?
/m
Hej!
Jag hade heller inte nĂ„gra högre förvĂ€ntningar pĂ„ R1:an förutom att jag hoppades att den initialt skulle stödja fler sprĂ„k Ă€n engelska. Förutom min nyfikenhet pĂ„ omrĂ„det AI köpte jag den frĂ€mst för att den pĂ„ sikt ska göra mig mer fri frĂ„n min mobil. Om R1:an kan integrera med andra appar sĂ„som sms,Whatsapp,messenger, mail skulle göra att jag enbart behövde frĂ„ga den om det kommit nĂ„gra nya meddelanden och kanske till och med svara samt att kunna styra sĂ„dant som jag idag anvĂ€nder min mobil till sĂ„som google home, kalander m.m . PĂ„ det sĂ€ttet skulle mobilen mest kunna ligga pĂ„ laddning och inte som nu, plockas upp hela tiden. Ăven om det i dagslĂ€get kĂ€nns mĂ€rkligt att prata med en AI tror jag det Ă„tminstone för mig Ă€r vĂ€gen till att anvĂ€nda mobilen mindre och att jag tror att en R1 som fungerar med mina önskade funktioner skulle fĂ„ mig att ersĂ€tta och kanske Ă€ven minska beroendet av mobilen och att R1:an skulle anvĂ€ndas mer effektivt och mindre skadligt Ă€n min mobil. Vad tror du om detta? @marthinfreij
Det du beskriver Àr ganska exakt det jag anvÀnder min Apple Watch till idag. Jag har en klocka med GSM anslutning, sÄ mÄnga gÄnger lÀmnar jag telefonen hemma, men Àr fortfarande antrÀffbar bÄde med meddelanden och telefonsamtal och kan skicka kortare svar via diktering. Jag kollar Àven kalender, vÀder, styr smarta prylar i hemmet mm via klockan.
Vi fÄr se hur anvÀndbar r1 blir med tiden. Just nu kÀnns det som en extra device som ska ta plats i fickan, dessutom med eget sim-kort. Jag hade gÀrna haft en r1 pÄ armen istÀllet.